Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
reklama interaktywna Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on stosowny technicznie i łatwy.